ca-pub-4479956927741525

Pred, počas, ale i po každom daňovom priznaní máte pocit, ako by ste práve stratili polovicu života? V takom prípade vám stratia dve a z vrecka vám bude trčať parte. Pozrite sa na naše tipy, ako udržať daňové priznanie pod kontrolou už počas celého roka.

Faktúry tlačte hneď po vystavení

Fyzická faktúra je nevyhnutná aj vo svete elektronických portálov na vystavovanie a vedenie faktúr. Každú jednu faktúru si po vystavení hneď vytlačte a založte. V takomto prípade budete mať všetky faktúry pekne založené podľa poradového čísla. Každá faktúra, ktorú vám niekto uhradí, môže byť označená na rohu hore, napríklad zelenou fixkou.

Majte na každý typ dokumentov vlastný šanón

Vaše osobné účtovníctvo dostane nový impulz v prípade, že si na faktúry, na potvrdenia o zaplatení zdravotky a sociálky, na zmluvy, na dodacie listy a na ďalšie typy dokumentov vyhradíte samostatný šanón. V peknom kancelárskom stole alebo v poličke sa budú pekne vynímať a budete mať vo veciach poriadok.

Evidujte si úhrady faktúr

Okrem označovania papierov zelenou fixkou vášmu účtovníctvu pomôže aj to, keď si vytvoríte tabuľku v počítači a budete si písať aj dátumy úhrad. To je dôležité najmä pri konci roka, aby ste vedeli, z koľkých skutočne prijatých peňazí si máte robiť daňové priznanie.

Máte náklady? Venujte im každý deň pár minút času

Účtovníctvo môže byť jednoduché, ak viete ako na to. Dôležitým faktorom je, aby ste sa dostatočne rýchlo naučili správne zbierať bločky z nákladov. S týmto vám opäť s radosťou pomôže kvalitný externý účtovník, ktorý vám vysvetlí celý princíp písania nákladov. A to budete robiť priebežne, nemusíte zháňať náklady pri konci zdaňovacieho obdobia.

Pred daňovým priznaním máte všetko pokope

Keď sa budete držať týchto typov, pred odovzdaním daňového priznania by ste mali mať všetko prichystané pre účtovníčku a tá vám behom pár hodín vypracuje dokument, ktorý následne odovzdáte na daňovom úrade.

Komentáre