ca-pub-4479956927741525

Počasie sa nám každým dňom vylepšuje a my máme konečne menej výhovoriek, prečo nezačať cvičiť alebo behať. Už sa nemôžeme šmyknúť na ľade a ani chytiť zápal pľúc v dôsledku nízkych teplôt. Na čo by však mal každý začínajúci bežec myslieť?

Dobrá obuv

Pred nejakým časom Slovensko obletela informácia o malom dievčatku, ktoré vyhralo bežecký závod len v balerínkach. Takéto prípady síce vo svete sú, no vy sa nimi určite neinšpirujte. Vy vždy behajte len v kvalitnej bežeckej obuvi. Vaše kĺby vám za to poďakujú.  

Správne zahriatie

Najmä v zimných a jarných mesiacoch ,kedy teploty nie sú práve prívetivé, je dôležité správne zahriatie vášho svalstva. Vyvarujete sa tak zraneniam, kŕčom, ale aj diskomfortu, ktorý môže pri dlhšom behu vzniknúť. 5-minútovým zahriatím nič nepokazíte.

Dopĺňanie živín

Ak začnete behať, musíte minimálne zvýšiť svoj príjem tekutín. Pitný režim je pri športovom výkone mimoriadne dôležitý. Okrem toho nesmiete podceniť aj ďalšie vitamíny, minerály a stopové prvky, ako napríklad magnézium alebo vápnik. Samozrejmosťou je aj zvýšený príjem bielkovín.

Strečing

Po každom behu by ste mali telu dopriať aspoň 5 minút poriadneho strečingu, ktorý zabráni stuhnutiu svalstva a nepríjemný nočným kŕčom. Vďaka strečingu objavíte aj slabé miesta vášho fitness oblečenia a budete vedieť, čo treba vymeniť.

Dostatok odpočinku

Regenerácia je mimoriadne dôležitá. Začína už vyššieopísaným príjmom živín a tekutín. Najdôležitejším prvkom regenerácie je však spánok. Miesto party alebo vysedávania na pive si doprajte radšej dlhší spánok. Ráno sa budete cítiť lepšie.

Komentáre