ca-pub-4479956927741525

Je úplne jedno, či ste práve zmenili prácu, alebo ste v niektorej už 10 rokov. Nikdy nie je neskoro na to niečo zmeniť a posunúť firmu, aj keď len z pozície zamestnanca, trochu vyššie. Vaše nové vzory správania môžu odpozerať aj ostatní kolegovia a zvýšiť tak kvalitu vzťahov na pracovisku.

Miešať sa do osobných vecí kolegov

Rozišiel sa kolega s priateľkou a žaluje sa vám? Vypočujte ho, spravte mu kávu, poľutujte ho a tým to hasne. Keď sa vás na to niekto spýta, nikomu nič nehovorte. Netvárte sa, že nič neviete. Úprimne a nahlas povedzte, že nebudete roznášať cudzie osobné veci, ktoré sa vás netýkajú. Získate tým pred každým veľký rešpekt a rovnako aj dôveru.

Donášať

Spravil váš kolega nejaký prúser? Nepotopte ho, podržte ho nad vodou! Skúste s ním rýchlo nájsť riešenie a rozhodne nedonášajte na šéfa. Ak sa vás na to šéf spýta, chráňte seba, povedzte, že ste o tom nevedeli alebo že ste to nepokladali za dôležité. V poslednom prípade skúste povedať, že radšej ste mu pomohli. Stúpnete aj v očiach šéfa.

Nadväzovať príliš dobré vzťahy

Kamarádšafty a intímne vzťahy na pracovisku nikdy nič dobré nepriniesli. Vyhnite sa prehnane veľkým kamarátstvam a romantickým vzťahom. Skôr či neskôr budete musieť prácu opustiť alebo sa výrazne zastať roho druhého, čo môže mať vplyv na vaše zotrvanie v kolektíve. Radšej buďte nestranní a trochu rezervovaní.

Robiť sudcu

Hádajú sa dvaja kolegovia? Tak ich to nechajte vyžrať. Vypočujte oboch, ale ak budete reagovať myknutím plecom, nič sa nestane. Sú to ich problémy a vy sa do nich nepotrebujete zapájať.

Zhadzovať vinu na druhých

Spravili ste v práci chybu alebo ste na niečo zabudli? Zoberte za to plnú zodpovednosť. Opäť ukážete, že ste chlap a že step pripravení postaviť sa na koberček a vziať vinu na seba. Ideálne je, ak na túto chybu upozorníte a priznáte sa sami skôr, než na to príde šéf sám.

Komentáre