Muži v istom veku začnú túžiť po vyrysovanom tele, mužných svaloch a dokonalej kondícií. K tomu im dokáže dopomôcť cvičenie, predovšetkým týchto 5 cvikov, ktoré by mali byť úplným základom cvičenia každého muža. Prinášame 5 cvikov, ktoré vám dopomôžu k vašej vysnenej vyrysovanej postave a sú skutočne jednoduché, ale účinné.

 

Kliky sú základ

Kliky patria medzi najzákladnejšie cvičenie, ktoré poznáme. Sú výborným začiatkom na spevnenie hornej časti tela iba s použitím vlastného tela a svojej váhy. Ich výhodou je aj to, že zlepšia držanie tela. Kľaknite si na kolená, s kolenami a chodidlami mierne od seba. Vzoprite sa na vystretých rukách tak, že ruky dáte niečo širšie, ako je šírka ramien. Celé telo spevnite s vystretými nohami v kolenách a spúšťajte sa dole, aby ste sa dotkli hrudníkom zeme.

Drepy – cvik nielen pre nohy

Drepy sú ideálne pre nohy, avšak tiež patria medzi najdôležitejšie cviky v tréningu. Vďaka ním môžete vybudovať silu aj hmotu vašich nôh, lýtok aj sedacích svalov. Vďaka ním dokážete schudnúť, ale aj nabrať. Do práce sa totiž zapája aj stred tela a stabilizátory, ktoré sa starajú o to, aby ste pri nich nepadli. Veľkým plusom je však stimulácia hormónov, ktoré vytvárajú anabolické prostredie pre celé telo. Pomáhajú teda budovať aj hornú časť tela.

 

Staro-nový dobrý Plank

Cvičenie s vlastnou váhou je stále populárnejšie a plank patrí medzi absolútny základ cvičenia s vlastnou váhou. Dokážete s ním dosiahnúť veľké výsledky v relatívne krátkom čase. Vďaka planku budete mať vyrysované brucho, pevnejšiu chrbticu, rýchlejší metabolizmus a mnoho ďalších výhod, ktoré ako chlap oceníte.

Zdvih na hrazde

Ak sa na hrazde nezdvihnete ani raz, mali by ste s tým niečo robiť. Hrazda v sebe skrýva dokonalú domácu posilňovňu v podstate skoro celého tela. Rôzne variácie cvičenia na hrazde dokážu dokonale precvičiť partie tela, bez toho aby ste museli chodiť do fitka.

Pri zhyboch pracujete s vlastnou váhou a teda je nižšie riziko zranenia. Samozrejme za predpokladu, že cvičíte správnou technikou. Týmito cvikmi sa zvyšuje celková sila tela a nepotrebujete k tomu chodiť do fitness centra.

Beh – zbavte sa kíl navyše

Ak vás trápia kilá navyše, beh je ideálnym spôsobom, ako sa ich zbaviť. Okrem toho je skvelým začiatkom, ak potrebujete spevniť svalstvo po celom tele. Je vhodné ho skombinovať s aeróbnym cvičením.

 

Komentáre