ca-pub-4479956927741525

Aj napriek súčasnému miernemu schladeniu na nás letné horúčavy ešte určite zaútočia v plnej sile a opäť budeme v správach sledovať reportáže o ľuďoch, ktorých sklátili infarkty. Pripomeňte si spoločne s nami zásady bezpečného pobytu na Slnku počas horúcich letných dní. 

Pitný režim 

Dospelý človek by mal v priemere vypiť až 5 litrov tekutín denne. Pamätajte však na to, že nie všetky tekutiny vás hydratujú rovnako. Najlepšiu hydratáciu vám zabezpečia iontové nápoje pre športovcov, čaj a čistá voda. Sladené nápoje sú tiež riešením, no nie práve ideálnym. Pitie kávy je diskutabilné pre rôzne názory odborníkov. 

Pobyt na slnku 

Bez poriadnej pokrývky hlavy si na slnku veľmi rýchlo uženiete kvalitný úpal. Ten sa môže prejaviť rôznymi spôsobmi od únavy až po zvracanie a bezvedomie. Druhým nebezpečenstvom je aj možnosť spálenej kože a preto sa vždy poctivo natierajte krémom na opaľovanie. 

Únava 

Ak sa rozhodnete počas horúčavy pracovať na záhrade alebo športovať, veľmi dôsledne venujte pozornosť zvýšenej únave, točeniu hlavy a podobným príznakom. V takom prípade okamžite prerušte činnosť, vyhľadajte tieň a doplňte dostatok tekutín. 

Vitamíny a minerály 

V lete sa oveľa viac potíme a spolu s potom z nás odchádzajú aj všetky vitamíny a minerály. Aby vám v tele nechýbali, musíte ich pravidelne dopĺňať. Také B-éčko vás napríklad ochráni aj pred komármi a kliešťami a magnézium zase pred svalovými kŕčmi. 

Alkohol 

Počas veľkých horúčav sa vyvarujte pitiu alkoholu. Nielen že vás pripraví aj o posledné tekutiny, no aj v triezvom stave sú takéto teploty životu nebezpečné. Opitý a oslabený organizmus spoločne s dehydratáciou dokáže spôsobiť vážne zdravotné komplikácie. 

Komentáre