ca-pub-4479956927741525

 

Hoci je spánok prirodzenou a nevyhnutnou potrebou, vďaka ktorej si naše telo odpočinie, mnoho z nás má problém so spánkom. Či už majú problém zaspať, alebo majú problém s kvalitným spánkom, čiže sa ráno budia vyčerpaný a dolámaný. Ako teda na kvalitný spánok? Prinášame vám 3 tipy, ktoré stoja za vyskúšanie.

Zbavte spálňu rušivých prvkov

Hoci mnoho z nás pred spaním rado sleduje v posteli televízor alebo obľúbený seriál na notebooku, nie je vhodné, aby boli tieto zariadenia v spálni. Rovnako aj vlny z našich smartfónov vám môžu spôsobovať nepokojný spánok. Odstráňte všetky tieto zaradenia zo spálne. Okrem toho by v spálni nemali byť ani zrkadlá, ktoré podľa feng-šui vytvárajú negatívnu energiu, ktorá môže spôsobiť nespavosť a nepokojný spánok.

Vytvorte si rituály pred spaním

Rituály pred spaním sú veľmi dôležité. Dávame tým nášmu telu signál, že už sa blíži čas odpočinku a malo by sa na to pripraviť. Rituály nás majú upokojiť a mali by nás vytrhnúť z nahromadených emócií, ktoré sme získali cez deň a bránia nám pokojne spať. Preto si pred spaním dajte teplú sprchu, prečítajte si obľúbenú knižku, uvarte si čaj alebo si dajte teplé mlieko. Časom zistíte, ktoré rituály sú pre vás najvhodnejšie. Pred spaním by ste nemali robiť žiadne rušivé činnosti, ako je napríklad sledovanie televízora, pracovanie, hranie náročných počítačových hier. Snažte sa chodiť spať vždy v rovnaký čas. Časom vám telo začne dávať samo signál, že je najvyšší čas uložiť sa do postele.

Aj spálňa musí spĺňať určité kritéria

Spálňa by pred spánkom mala byť vyvetraná a čistá. Snažte sa v nej udržať poriadok a pravidelne utierať prach z poličiek a podláh. K pokojnému spánku vám môžu dopomôcť aj čisté voňavé návlečky, vonné olejčeky. Dôležité je, aby v spálni bola tma a nič vás nerušilo.

Komentáre